vijf tips om een ‘snaai periode’ te doorbreken!

Soms is het weer zover, je weet prima wat je eigenlijk wel of juist niet moet eten & drinken voor een zo gezond mogelijk eetpatroon maar op de één of andere manier lukt het niet. Je neemt het je ’s ochtends voor maar nog voor de lunch heb je toch weer ja gezegd tegen die taart van een jarige collega of je derde café latte. Met deze vijf tips gaat het je wél lukken een snaai periode te doorbreken!

periode_teveel

  1. Las een detoxdag in. Voor de één is dat een dag lang alleen maar sappen: lekker duidelijk. De ander moet er wel iets bij eten om het vol te houden. In ieder geval eet en/of drink je tijdens die dag alleen maar groenten en/of fruit en start je met een green smoothie. Zeg tegen jezelf: wat is nou 1 dag?? Dat moet toch wel lukken!
  2. Ga naar buiten en beweeg. Juist als je ook even niet zo lekker in je vel zit en/of meer gegeten hebt dan goed voor je is, voel je je vaak moe. De verleiding om op de bank te blijven liggen met een kop thee en stuk chocolade is groot. Je hoeft niet persé meteen naar die sportschool, naar buiten om een stuk te wandelen of even te fietsen is ook al goed. Ga naar joga. Zodra je IETS gaat doen, voel je je meteen beter (over jezelf) en is het makkelijker om een cirkel te doorbreken.
  3. Spreek met jezelf af wat je WEL mag. Tegen jezelf zeggen: vanaf nu geen …. meer! werkt voor bijna iedereen averechts. Je houdt het even vol maar sneuvelt vaak bij dag 2 of 3 alweer. Doe het niet. Spreek met jezelf af wat je wél mag, neem daarin vooral ook de gezonde dingen mee én alternatieven voor dat wat je voorlopig liever laat staan. Geen magnum maar wél zelfgemaakte bananen walnoten ijs!
  4. Ga slapen! Wie moe is, gaat eten. Dat is nou eenmaal zo. Je hebt gebrek aan energie en probeert het op te lossen met eten. Vaak het liefst koolhydraten of suiker. Doe het niet. Ga slapen. Ook al is het pas 20.00 uur en liggen de kinderen er net in. Ga naar bed.
  5. Tupperdare. Inpakken die salade, shake of snack. Voorbereiding is nu even hoogste prioriteit. Neem je gezonde maaltijden mee. Hoe beter je je dag start en doorkomt, hoe beter je je voelt over jezelf en hoe makkelijker het is om de cirkel van het snaaien weer te doorbreken!

Succes!

 

One Comment on “vijf tips om een ‘snaai periode’ te doorbreken!

  1. Pingback: 5 tips om een ‘snaaiperiode’ te doorbreken - Famme.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*