Bubbeltje of biertje

Na alle leuke reacties op de tips voor het kerst eten, is tot slot de drank aan de beurt! Want ook daar valt nog wel wat eer te behalen als we het over de extra kilo’s hebben. We gaan natuurlijk vooral genieten en daar hoort een goede wijn, bubbeltje of biertje bij maar er zijn nog wel wat tips & tricks om de schade enigszins te beperken!

Alcohol levert vrij veel calorieën: witte wijn 67 kcal, rode wijn 82 kcal, champagne 57 kcal, biertje 113 kcal en likeur 85 kcal. Maarrr daar zit niet het grootste ‘probleem’ als het om de kilo’s gaat. Het gevaar van een lekker glaasje alcohol is namelijk dat daar ook een lekker (vaak vet) hapje bij hoort. Terwijl je lichaam na het drinken van alcohol als ALLEREERSTE aan de slag gaat om de alcohol te verwerken en af te breken en daarna pas de vetten die je eet. Gevolg: vet wordt bijna 1 op 1 opgeslagen als…vet.

  • Eet niet teveel hapjes tijdens de borrel maar geniet van je glaasje alcohol
  • Kies tijdens de borrel voor een bubbeltje (prosecco of champagne). Niet alleen heb je hierbij minder behoefte aan vette snacks dan bij bier…het levert ook minder calorieën. Een goede vriendin van me zegt altijd: ‘champagne!! je komt er niet van aan, je valt er niet van af, maar je valt er wel van op!’
  • Hou het bij een glaasje wijn per gang, drink rustig.
  • Feestje? wissel een glaasje wijn af met een glaasje water. Alcohol werkt vochtafdrijvend waardoor je hoofdpijn krijgt (kater) op deze manier hou je de vochtbalans in je lichaam op pijl en help je je lever de alcohol te verwerken.
  • Hangover de dag erna?  Probeer de vette hap te vermijden. Neem liever een super vitamine C smoothy met wat algen om je lijf te helpen detoxen.

Proost, Enjoy en een HELE FIJNE KERSTAVOND!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*